ریزش موی سکه ای


آلوپسی آرئاتا یا ریزش موی سکه ای نوعی بیماری است که از ریزش مو در ناحیه خاصی از بدن تشکیل شده است. در بیشتر موارد در نواحی کوچک دایره ای از سر و ریش ظاهر می شود. یکی از موارد جالب در مورد آلوپسی آرئاتا این است که مناطقی از پوست که تحت تأثیر قرار می گیرند و مو ندارند ، کاملاً طبیعی به نظر می رسند ، بدون تغییر پوست ، تورم یا قرمزی. این زن و مرد را تحت تأثیر قرار می دهد اگرچه به نظر می رسد موارد بیشتری در مردان وجود دارد. این می تواند در ماه های اول زندگی ظاهر شود. با این حال ، بیشترین حجم پرونده ها بین 10 تا 25 سال است.

علل ریزش موی سکه ای
عوامل مختلفی در ظاهر آن تأثیر می گذارد

آلوپسی آرئاتا یک بیماری چند عاملی است زیرا عوامل مختلفی در ظاهر آن دخالت می کنند مانند:

- استرس

- عفونت.

- قرار گرفتن در معرض سموم.

- بحران اضطراب.

- عدم تعادل تغذیه ای.

- ابتلا به بیماری سلیاک.

- استعداد ژنتیکی.

- ابتلا به دیابت نوع 1.

- عوامل ایجاد کننده خود ایمنی مانند جمع شدن لنفوسیتهای CD4 + و CD8 + T که وظیفه بخشی از عملکردهای ایمنی سلولی به ویژه CD8 + ، خنثی کننده سلولهای آلوده ، در اطراف فولیکول مو است. این امر باعث توقف رشد موها می شود و بعداً باعث ریزش آن می شود.

سایر دلایل خود ایمنی مانند: آرتریت روماتوئید ، ویتیلیگو ، بیماری آدیسون ، لوپوس اریتماتوز سیستمیک ، میاستنی گراویس ، اسکلرودرما ، رینیت آلرژیک ، درماتیت آتوپیک ، آسم و پسوریاریس.

حدس زدن تکامل آئوتراپی آلوپسی دشوار است. اثرات آن می تواند موقتی باشد یا سالها باقی بماند.

علائم اصلی آلوپسی آرئاتا ریزش موهای بدون زخم در دایره های گرد به خصوص روی سر است. مناطقی که موها از بین می روند پوست پوست سر را نشان می دهد. در بعضی موارد خفیف ، فقط دو یا سه دایره مو از بین می رود و دیگر این بیماری دوباره ظاهر نمی شود. در هر صورت ، غیرممکن است که چگونه پیشرفت کند. در موارد شدید ، مو می تواند از تمام نواحی بدن خارج شود.

تشخیص آلوپسی آراتا
معاینه بینایی و آزمایشگاه

پزشک تشخیص را بر اساس معاینه بدنی انجام می دهد ، که شامل معاینه ناخن و سؤالاتی است که از بیمار می پرسد. در حین معاینه ، پزشک به چندین رشته مو چند نکته کوچک و جزئی می دهد تا از ضعف موجود در ریشه مو مطلع شود. سپس یک نمونه از موها در زیر میکروسکوپ تجزیه و تحلیل می شود. همچنین اغلب آزمایش خون برای بررسی عملکرد غده تیروئید انجام می شود.

Comments

Popular posts from this blog

کاشت مو از ریش

لیزر موهای زائد

لیفت صورت با نخ