علت ریزش مو


اخیراً زنی در گروه بافندگی من سؤال كرد كه آیا می دانیم كجا می تواند یك كیسه پارچه خاکستری بخرد. اگرچه به نظر می رسد موهای ضخیمی دارد ، اما اطمینان حاصل کرد که هر بار موهایش را بشویید یا آن را بشویید ، رشته های مو از بین می رود. بدیهی است که او از آنچه که اتفاق می افتد بسیار ناراحت بود و گفت که او نمی خواهد صبر کند تا پوستش برای یافتن راه حل صبر کند. وی همچنین از این سؤال كه چرا این یكباره برای او اتفاق افتاده است و چگونه می تواند جلوی آن را بگیرد. متخصص پوست و مو که با وی مشورت کرده از او سؤالاتی پرسید و علت ریزش مو احتمالی را مطرح کرد. سه ماه قبل ، دوستم به دلیل سرطان روده بزرگ تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و گویی این فشار روانی کافی نبوده و دچار عفونت جدی شده است.

نتیجه دیررس ، نوعی ریزش مو به نام telogen effluvium ، باعث ریزش رشته های مو مانند آن می شود. خبر خوب این بود که او هیچ بیماری جسمی و روانی دیگری ندارد و در یک سال به احتمال زیاد او حجم عادی خود را بازیابی می کند و می تواند کلاه گیس خریداری شده را اهدا کند.

در کتابی که علائم بنام Am I Dying را توصیف کرده است ؟! (من در حال مرگ هستم؟!) ، توسط دکتر کریستوفر کلی و مارک آیزنبرگ ، فصل ریزش مو به سادگی سه مرحله رشد طبیعی و دلایل قطع شدن آن را بیان می کند. در شرایط عادی ، افراد بین 100000 تا 150،000 مو روی سر خود دارند و هر فولیکول مو چرخه رشد مستقل خود را دارد.
کمبودهای تغذیه ای ، به ویژه آهن یا روی ، پروتئین ، اسیدهای چرب یا ویتامین D ، علاوه بر محدودیت شدید کالری یا رژیم های خرابی ، یکی دیگر از دلایل احتمالی دیگر است.
به استثنای شرایط اساسی ، تقریباً 90 درصد موهای شما در مرحله آناژن یا رشد قرار دارند که می تواند سالها دوام داشته باشد و منجر به موهای طولانی شود ، مگر اینکه بریده شوند. ده درصد باقیمانده در مرحله کاتاژن است ، که بین چهار تا شش هفته طول می کشد و در طی آن ، فولیکول های مو ضعیف می شوند ، یا در مرحله تلوژن یا استراحت ، دو یا سه ماه به طول می انجامد ، یعنی زمانی که موها آماده ریزش و پایان دادن به برس ، لباس یا کف شما هستند.

طبیعی است که هر روز تقریباً 100 تا 150 موی فاز تلوژن از دست بدهید ، اما از بین رفتن 100 یا بیشتر در یک شستشو یا مسواک زدن دلیل زنگ خطر است. این می تواند اتفاق بیفتد که فولیکول های مو از مرحله آناژن به طور زودرس وارد فاز تلوژن شوند و دو تا سه ماه بعد منجر به ریزش غیر طبیعی شوند.

Comments

Popular posts from this blog

کاشت مو از ریش

لیزر موهای زائد

لیفت صورت با نخ