جوانسازی پوست و احیاء پوست


جوان سازی و احیاء پوست چیست؟
آفتاب ، اختلالات پوستی ، پیری و حتی وراثت همگی می توانند در ایجاد بی نظمی های پوستی در صورت و جاهای دیگر بدن نقش داشته باشند. این موارد شامل بی نظمی های بافتی مانند چین و چروک و جای زخم آکنه ، تغییر رنگدانه ها مانند پاکت ، لکه های آفتاب یا رگ های خونی قابل مشاهده است. علاوه بر این ، پوست ممکن است از بین برود ، احساس سفتی کند و درخشش سالم را که در پوست جوان تر مشهود است ، از دست بدهد.

روش های درمانی مختلفی برای درمان جنبه های مختلف آسیب پوستی در دسترس است.

محل قرارگیری مجدد لیزر ، قرار گرفتن در معرض مکانیکی ، لایه برداری های شیمیایی و محصولات تزریقی می تواند باعث بهبود خطوط و چین و چروک های کامل صورت یا مواردی شود که در نواحی خاص صورت مانند لب بالا و اطراف چشم ایجاد می شود. از این روش های درمانی می توان برای رفع اختلالات رنگدانه مانند لکه های آفتاب و سن استفاده کرد و از آنها برای بهبود ظاهر زخم های آکنه یا سایر شرایط پوستی استفاده می شود.


نوع خاصی از درمانی که به بهترین وجه نگرانی های شما را برطرف می کند ، پس از مشورت با جراح پلاستیک دارای مجوز تابلوی شما مشخص می شود. بیشتر درمان های پوستی برای دستیابی به نتایج عالی ، به یک سری از درمان ها و رویکرد چند حالته نیاز دارند. از همه مهمتر ، بیمار باید متعهد باشد كه از پوست خود جلوتر رود تا نتایج به دست آمده ماندگارتر شود.

در زیر چند نمونه از روشهای جوان سازی پوست:

درمان با لیزر و شدت پالس (IPL) - برای از بین بردن تغییر رنگ و / یا سفت تر کردن پوست معلق استفاده می شود
لایه برداری های شیمیایی - پوست های مختلف اسیدی که در ترکیبات مختلف برای از بین بردن لایه های پوستی بیرونی آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرند
درمان های لیزر Ablative (کسری ، لیزر CO2) - لایه های بیرونی پوست را به خطوط و چین و چروک های صاف برسانید
فرسایش مکانیکی (Dermabrasion ، Dermaplaning) - روش های جراحی قراضه برای نرم کردن بی نظمی های سطح پوست
روشهای غیر قابل استفاده (میکرودرمابراسیون ، میکرونیدلینگ ، لایه بردارهای اسید سبک) - روشهای ماسهبازی با حداقل تهاجم برای درمان زخم و تغییر رنگ
پرکننده های پوستی - ترکیبات تزریقی برای بهبود کانتورینگ پوست است
درمان با سم بوتولینوم نوع A - انقباض اعصاب را برای شل کردن چین و چروک مسدود می کند
درمان ورید عنکبوتیک (اسکلروتراپی) - تزریقاتی برای ریزش رگهای سطحی ناخوشایند
شرایطی که با جوان سازی پوست و تجدید مجدد پوست قابل درمان است. هر بیمار بی نظیر است و ترکیبات مختلفی از علائم ژنتیکی و محیطی پیر شدن را که روی پوست آنها تأثیر می گذارد ، به نمایش می گذارد. روش های مختلفی برای درمان بسیاری از این موارد وجود دارد ، و این روش های درمانی باید با توجه به وضعیت و خواسته های خاص خود با جراح پلاستیک دارای مجوز تابلوی خود برنامه ریزی و گفتگو شوند.

موارد زیر برخی از شرایطی است که رویکردهای مختلف جوانسازی پوست می تواند به آن بپردازد:

چین و چروک استاتیک: این چین و چروک ها در هر زمان قابل مشاهده هستند و با حرکات صورت از نظر ظاهری تغییر نمی کنند
چین و چروک های دینامیکی: این خطوط بیان هستند که ممکن است در صورت حرکت نکردن پوست ، به نظر برسد و با حرکات صورت یا بیان های صورت عمیق تر شوند.
رنگدانه: کک ، لکه های خورشید یا سایر لکه های تیره پوست ، عمدتاً در معرض آفتاب قرار دارند
زخم ها: در اثر آکنه یا آسیب دیدگی به پوست ، ممکن است جای زخم در حال چرخش باشد (ظاهر موجی به پوست) ، سوراخ شده ، تغییر رنگ و یا مرزهایی را ایجاد کرده است.
شرایط عروقی: رگ های خونی قابل مشاهده در سطح پوست ، ضایعات عروقی که به عنوان تاول های پر از خون دیده می شوند یا حتی یک گرگرفتگی مداوم از قرمزی صورت هستند.
از بین رفتن رنگ پوست: ضعیف شدن ساختارهای پشتیبان پوست (الیاف کلاژن و الاستین) که منجر به از بین رفتن استحکام پوست یا ایجاد سلولیت می شود
پوست کسل کننده: پوستی که درخشش پر جنب و جوش از جمع شدن سلولهای مرده پوست و منافذ مسدود شده را از دست داده است

Comments

Popular posts from this blog

جراحی پلک و قیمت آن

Hair Transplantation

کاشت مو از ریش